Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 7 - WRÓBELKI

Grupa dzieci 3-4-letnich

Wychowawcy: Renata Milewska, Katarzyna Choroś 
     Woźna: Małgorzata Mierzwa 

e-mail grupowy:  grupa7@lpt.pl

Plan na miesiąc KWIECIEŃ 2025

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Wiosna na wsi
  • Tydzień II - Wielkanoc 
  • Tydzień III - Dbamy o przyrodę 
  • Tydzień IV - Polska - moja ojczyzna 


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
    -uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie,
    -uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
    -informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
    -próby określania swoich stanów emocjonalnych,
    -poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
    -określanie swoich cech fizycznych: wzrost (w odniesieniu do innych), kolor włosów, kolor oczu,
    -stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
    -wyrażanie swoich myśli, potrzeb, przeżyć w rozmowach z dorosłymi w codziennych sytuacjach,
    -wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
    -słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
    -sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki,
    -rozpoznawanie zapisu swojego imienia,
    -nauka prostych piosenek fragmentami metodą ze słuchu,
    -uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych,
    -reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
    -uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
    -podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci,
    -określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.