Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 1 - KRABY

Grupa dzieci 5-letnich

Wychowawca: Ewelina Głuchowska, Barbara Główka
      Woźna: Sylwia Żarnowska 
        e-mail grupowy:  grupa1@lpt.pl

Plan na miesiąc WRZESIEŃ 2024

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - W przedszkolu
  • Tydzień II - Oto ja
  • Tydzień III - Moja droga do przedszkola
  • Tydzień IV - Jesień w parku, w lesie


ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

  • rozwijanie mowy,
    - utrwalanie znaczków rozpoznawczych,
    - zachęcania do aktywnego słuchania opowiadania,
    - zapoznanie z zasadami obowiązującymi w przedszkolu,
    - rozmowa na temat wakacyjnych wspomnień,
    - zachęcanie do nawiązywania kontaktów,
    - doskonalenie umiejętności opowiadania o sobie,
    - wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
    - dekodowanie symboli,
    - ustalenie kodeksu grupowego,
    - rozwijanie sprawności fizycznej oraz kształtowanie prawidłowej postawy,
    - doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
    - rozwijanie umiejętności liczenia,
    - rozwijanie kompetencji społecznych,
    - rozwijanie umiejętności plastycznych i wokalnych,
    - rozwijanie umiejętności manualnych,
    - rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała,
    - poznanie nazw części ciała,
    - rozpoznawanie podstawowych zmysłów,
    - rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej,
    - usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
    - poznanie ogólnych zasad bezpieczeństwa oraz bezpieczeństwa ruchu drogowego,
    - zapoznanie z wybranymi znakami drogowymi,
    - poszerzanie wiedzy na temat zawodów: policjant, strażak, ratownik medyczny,
    - poznanie znaczenia udzielania pierwszej pomocy,
    - rozwijanie umiejętności klasyfikowania na podstawie jednej cechy - kształtu,
    - rozwijanie percepcji słuchowej,
    - rozwijanie myślenia logicznego,
    - dążenie do zrozumienia własnej indywidualności,
    - zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym,
    - zapoznanie z oznakami jesieni,
    - rozwijanie umiejętności rozpoznawania koło i kwadratu wśród innych figur,
    - rozwijanie śmiałości i swobody ruchów podczas działań.