
Grupa 1 - KRABY
Grupa dzieci 5-letnich
Wychowawca: Ewelina Głuchowska, Barbara Główka
Woźna: Sylwia Żarnowska
e-mail grupowy: grupa1@lpt.pl
Plan na miesiąc CZERWIEC 2025
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Niby tacy sami, a jednak inni
- Tydzień II - Lato, lato czeka
- Tydzień III - Poznajemy Afrykę
- Tydzień IV - Pożegnania nadszedł czas
ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE
rozwijanie mowy,
-poznawanie dzieci z różnych stron świata,
-wskazywanie Dnia Dziecka w kalendarzu,
-wzbogacanie doświadczeń plastycznych,
-rozwijanie orientacji przestrzennej,
-rozwijanie orientacji na kartce papieru,
-rozwijanie sprawności fizycznej,
-rozwijanie świadomości własnego ciała,
-rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy przy muzyce,
-rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
-kształtowanie pozytywnej postawy wobec osób niepełnosprawnych,
-uświadomienie konieczności niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym,
-kształtowanie prawidłowych postaw społecznych, wyjaśnienie pojęcia przyjaźń,
-rozwijanie wyobraźni twórczej,
-rozwijanie sprawności manualnej,
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-doskonalenie rozumowania matematycznego,
-doskonalenie umiejętności wyodrębniania rytmu z podanej sekwencji elementów,
-utrwalanie nazw kontynentów, wskazywanie ich na globusie,
-wyrażanie w pracy plastycznej własnych spostrzeżeń i wyobrażeń związanych z latem i wakacjami,
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych,
-pobudzanie pomysłowości i wyobraźni,
-poznawanie miejsc letniego wypoczynku,
-poznawanie historii powstania bursztynu oraz sposobów jego wykorzystania,
-wzbogacanie wiadomości przyrodniczych,
-zapoznanie ze składnikami potrzebnymi do przyrządzenia lemoniady,
-doskonalenie umiejętności łączenia części w całość,
-doskonalenie umiejętności myślenia logicznego,
-utrwalenie wiadomości na temat charakterystycznych cech lata,
-rozwijanie myślenia logicznego, pobudzanie wrażliwości zmysłów,
-rozwijanie umiejętności układania prostych zadań z treścią i ich rozwiązywania,
-omówienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących w różnych miejscach wakacyjnego wypoczynku,
-uświadomienie dzieciom, zbliżającej się chwili rozstania,
-doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według podanych kryteriów,
-utrwalenie nazw kontynentów,
-utrwalenie nazw owoców egzotycznych,
-wzbogacanie wiedzy o instrumentach afrykańskich,
-wzbogacanie zainteresowania kulturą Afryki.