Grupa 10 - NUTKI
Grupa dzieci 6-letnich
Wychowawca: Rozalia Kasprzak-Pierzecka, Agata Pieńkowska
Woźna: Brygida Sójka
e-mail grupowy: grupa10@lpt.pl
Plan na miesiąc LISTOPAD 2024
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Moja rodzina i mój dom
- Tydzień II - Co powinienem wiedzieć o Polsce?
- Tydzień III - Moje prawa i obowiązki
- Tydzień IV - Moje zdrowie i bezpieczeństwo
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
− wysłuchają opowiadań i wierszy,
− będą opisywać członków swoich rodzin, poznają polskie legendy, dowiedzą się, jakie mają prawa i obowiązki, przypomną sobie numery alarmowe,
− poznają literę i, I, t, T, d, D, k, K w toku zabaw- małą i wielką, drukowaną i pisaną,
− poznają figurę geometryczną – trójkąt oraz utrwalą nazwy figur geometrycznych,
− będą rozwijać słuch fonematyczny,
− wysłuchają i nauczą się piosenek,
− dostrzegą efekt odbicia i symetrii oraz złożą figury według osi symetrii,
− odkryją zapis cyfrowy liczby 5, 6 i 0,
− będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie i będą tworzyć zbiory,
− poznają miejsca charakterystyczne dla Polski ,
− będą nazywać potrawy regionalne i opisywać polskie stroje ludowe,
− wysłuchają polskich pieśni ludowych oraz poznają kroki poloneza,
− rozpoznają znane Polki i znanych Polaków,
− wymienią polskie symbole narodowe oraz poznają znaczenie pojęcia niepodległość,
− wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa ,
− będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw (prawo, lewo, góra, dół),
− dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF ,
− będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka,
− zadbają o porządek w swoich szafkach i na półkach z zabawkami,
− będą uczestniczyć w zabawach badawczych,
− będą rozróżniać i nazywać różne emocje,
− wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu,
− dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą,
− będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie ,
− wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością,
− wyjaśnią, na czym polega zdrowy styl życia,
− dowiedzą się, co to jest piramida zdrowego żywienia ,
− wykonają tematyczne prace plastyczne.