Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 10 - NUTKI

Grupa dzieci 6-letnich

Wychowawca: Rozalia Kasprzak-Pierzecka, Agata Pieńkowska 
    Woźna: Brygida Sójka 

e-mail grupowy:  grupa10@lpt.pl

Plan na miesiąc LISTOPAD 2024

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Moja rodzina i mój dom
  • Tydzień II - Co powinienem wiedzieć o Polsce?
  • Tydzień III - Moje prawa i obowiązki 
  • Tydzień IV - Moje zdrowie i bezpieczeństwo 


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • będą uczestniczyły w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych,
    − wysłuchają opowiadań i wierszy, 
    − będą opisywać członków swoich rodzin, poznają polskie legendy, dowiedzą się, jakie mają prawa i obowiązki, przypomną sobie numery alarmowe,
    − poznają literę i, I, t, T, d, D, k, K w toku zabaw- małą i wielką, drukowaną i pisaną,
    − poznają figurę geometryczną – trójkąt oraz utrwalą nazwy figur geometrycznych,
     − będą rozwijać słuch fonematyczny,
    − wysłuchają i nauczą się piosenek, 
     − dostrzegą efekt odbicia i symetrii oraz złożą figury według osi symetrii,
    − odkryją zapis cyfrowy liczby 5, 6 i 0,
    − będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie i będą tworzyć zbiory,
    − poznają miejsca charakterystyczne dla Polski ,
    − będą nazywać potrawy regionalne i opisywać polskie stroje ludowe,
    − wysłuchają polskich pieśni ludowych oraz poznają kroki poloneza,
     − rozpoznają znane Polki i znanych Polaków, 
    − wymienią polskie symbole narodowe oraz poznają znaczenie pojęcia niepodległość,
    − wykonają pracę plastyczną Kokarda narodowa ,
    − będą wykonywać ruchy zgodnie z podaną instrukcją podczas zabaw (prawo, lewo, góra, dół),
    − dowiedzą się, czym zajmuje się organizacja UNICEF ,
    − będą rozmawiać na temat praw i obowiązków przedszkolaka,
    − zadbają o porządek w swoich szafkach i na półkach z zabawkami,
    − będą uczestniczyć w zabawach badawczych,
    − będą rozróżniać i nazywać różne emocje, 
     − wymienią zachowania sprzyjające lub zagrażające bezpieczeństwu i zdrowiu,
    − dowiedzą się, co zrobić w przypadku kontaktu z nieznajomą osobą,
    − będą nazywać przedmioty służące do utrzymywania higieny osobistej oraz porządku w różnych pomieszczeniach, opiszą ich zastosowanie ,
    − wyjaśnią znaczenie powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością,
    − wyjaśnią, na czym polega zdrowy styl życia, 
    − dowiedzą się, co to jest piramida zdrowego żywienia ,
    − wykonają tematyczne prace plastyczne.