Grupa 6 - KRASNOLUDKI
Grupa dzieci 3-letnich
Wychowawca: mgr Iwona Łukaszewicz Pomoc nauczyciela: Magdalena Ołdak Woźna oddziałowa: Żaneta Zdeb
KONSULTACJE DLA RODZICÓW: II czwartek m-ca 16:00-17:00 (I.Łukaszewicz)
e-mail grupowy: grupa6@lpt.pl
Plan na miesiąc MARZEC 2021
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - W marcu jak w garncu
- Tydzień II - Porządki w ogrodzie
- Tydzień III - Witaj, Wiosno!
- Tydzień IV - Zwierzęta na wiejskim podwórku
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
- zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia,
- posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg,
- poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu,
- rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia,
- rozumienie wyrażenia kalendarz pogody,
- rozumienie znaczenia symboli graficznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg,
- obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu,
- poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu,
- przeliczanie w granicach możliwości dzieci,
- wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym, grabienie, przekopywanie grządek, sianie,
- dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych przejawów wiosny,
- rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki,
- zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów,
- wykonanie postaci Wiosny z jej atrybutami, rozwijanie ekspresji plastycznej,
- wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie,
- zachęcanie dzieci do uczestniczenia w zabawach ruchowo-naśladowczych,
- rozwijanie umiejętności słuchania i śpiewania piosenek,
- rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka,
- kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów,
- porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary.
WIERSZE I PIOSENKI
|