Grupa 2 - KOTKI
Grupa dzieci 4-letnich
Wychowawcy: mgr Renata Milewska, Urszula Kalinowska Woźna oddziałowa: Małgorzata Mierzwa
KONSULTACJE DLA RODZICÓW: III środa m-ca 16:00-17:00 (U.Kalinowska) IV poniedziałek m-ca 16:30-17:30 (R.Milewska)
e-mail grupowy: grupa2@lpt.pl
Plan na miesiąc MARZEC 2021
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Chciałbym być muzykiem
- Tydzień II - Nadchodzi wiosna, wszystko się budzi ze snu….
- Tydzień III - Koty i kotki- realizacja projektu badawczego
- Tydzień IV - Już blisko Wielkanoc!
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),
- uważne słuchanie rozmówcy,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki.
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu,
- rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej,
- uczestniczenie w zabawach naśladowczych,
- uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
- liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy),
- określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko,
WIERSZE I PIOSENKI
|