
Grupa 3 - BĄCZKI
Grupa dzieci 3-letnich
Wychowawca: Marta Kozłowska, Katarzyna Wasula
Pomoc nauczyciela: Magdalena Ołdak
Woźna: Małgorzata Świderska
e-mail grupowy: grupa3@lpt.pl
Plan na miesiąc PAŹDZIERNIK 2025
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Kody jesieni
- Tydzień II - W krainie emocji i uczuć
- Tydzień III - W krainie zdrowia
- Tydzień IV - Wśród zwierząt
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
rozwijanie sprawności manualnej,
-rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe,
-rozwijanie umiejętności samoobsługowych,
-rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
-rozwijanie percepcji słuchowej,
-emocjonalny obszar rozwoju dziecka,
-wzbogacanie wiedzy o emocjach,
-kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób,
-uwrażliwienie na potrzeby zwierząt,
-kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami,
-kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym powietrzu,
-wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy,
-rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie,
-kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie,
-kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania,
-rozbudzanie zainteresowań przyrody,
-wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią,
-wzbogacanie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami,
-wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia,
-rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych,
-rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej,
-rozwijanie umiejętności liczenia,
-kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość,
-kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni,
-kształtowanie umiejętności logicznego myślenia,
-kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami,
-kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych,
-rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi,
-rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.