Grupa 9 - PINGWINY
Grupa dzieci 4-5 -letnich
Wychowawcy: Urszula Czopka, Rozalia Kasprzak-Pierzecka
Woźna: Brygida Sójka-Klamka
e-mail grupowy: grupa9@lpt.pl
Plan na miesiąc KWIECIEŃ 2024
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - Wielkanoc
- Tydzień II - Wiosna na wsi
- Tydzień III - Dbamy o przyrodę
- Tydzień IV - Polska - moja ojczyzna
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
4-latki
wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
- informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
- przebywanie na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach,
- wybieranie bezpiecznego miejsca do zabawy,
- przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków,
- bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
- rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
- próby określania swoich stanów emocjonalnych,
- nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie, podejmowanie prób wspólnych zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności,
- stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy),
- swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
- słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego,
- rozpoznawanie zapisu swojego imienia.
5-latki
uczestniczenie w tworzeniu dekoracji, wzbogacanie kącika przyrody,
- wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie,
- rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej,
- dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich; cieszenie się z sukcesów innej osoby,
- pomaganie kolegom w sytuacjach wywołujących smutek,
- stosowanie w wypowiedziach właściwych form fleksyjnych wszystkich odmiennych części mowy: czasownika, rzeczownika, zaimka, przymiotnika, liczebnika,
- rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich,
- wyrażanie swoich przeżyć wewnętrznych, uczuć poprzez różne formy ekspresji: słowną, ruchową, plastyczną, muzyczną,
- porównywanie szacunkowe liczebności zbiorów, np. poprzez łączenie w pary ich elementów, nakładanie ich na siebie,
- segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium.