Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 1 - KRABY

Grupa dzieci 5-letnich

Wychowawca: Ewelina Głuchowska, Barbara Główka
      Woźna: Sylwia Żarnowska 
        e-mail grupowy:  grupa1@lpt.pl

Plan na miesiąc LUTY 2025

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Baśnie, bajki, bajeczki
  • Tydzień II - Puk, puk, to ja, sztuka 
  • Tydzień III - Tajemnice kosmosu 
  • Tydzień IV - Zawody


ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

  • rozwijanie mowy,
    -zapoznanie z pojęciami: baśń, bajka,
    -budzenie zainteresowania literami,
    -rozwijanie słuchu fonematycznego,
    -rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
    -rozwijanie umiejętności liczenia,
    -wprowadzenie odejmowania jako ubywania elementów,
    -zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania,
    -rozwijanie swobody ruchów i orientacji w przestrzeni,
    -doskonalenie koncentracji uwagi podczas działania,
    -rozwijanie sprawności fizycznej oraz kształtowanie prawidłowej postawy,
    -zapoznanie z etapami powstawania książki,
    -zapoznanie z pracą autora, drukarza, grafika,
    -zapoznanie z akcją bookkrossingu,
    -rozwijanie umiejętności plastycznych i wokalnych,
    -rozwijanie umiejętności manualnych,
    -zachęcanie do czynnego udziału w akcji uwalniania książek,
    -zapoznanie z etapami powstawania papieru,
    -doskonalenie orientacji przestrzennej,
    -doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem,
    -wzbogacanie wiedzy na temat instrumentów muzycznych,
    -odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9,
    -zapoznanie z etapami powstawania filmu,
    -wzbogacanie wiedzy na temat zawodów,
    -poznanie różnych rodzajów muzeów,
    -klasyfikowanie eksponatów muzealnych,
    -rozwijanie percepcji słuchowej,
    -rozwijanie myślenia logicznego,
    -doskonalenie umiejętności rozumienia matematycznego,
    -doskonalenia umiejętności dodawania i odejmowania,
    -wzbogacanie wiedzy o kosmosie oraz zjawisk w nim zachodzących,
    -poznanie nazw zawodów z przeszłości i współczesnych oraz narzędzi potrzebnych do ich wykonywania,
    -poznanie pracy choreografa, archeologa, projektanta mody,
    -doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.