Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 10 - NUTKI

Grupa dzieci 6-letnich

Wychowawca: Rozalia Kasprzak-Pierzecka, Agata Pieńkowska 
    Woźna: Brygida Sójka 

e-mail grupowy:  grupa10@lpt.pl

Plan na miesiąc WRZESIEŃ 2024

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - To jestem ja
  • Tydzień II - Moja grupa
  • Tydzień III - Moja droga do przedszkola
  • Tydzień IV - Idzie jesień...przez las, przez park


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • przygotowanie do czytania,
    -rozwijanie sprawności fizycznej i rozwijanie świadomości własnego ciała,
    -doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
    -aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce, rozwijanie wyobraźni muzycznej,
    -rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
    -rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia,
    -ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
    -udział w zabawach integrujących grupę,
    -wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
    -rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych,
    -rozwijanie orientacji przestrzennej- nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,
    -nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię oraz zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,
    -kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,
    -zapoznanie z figurą geometryczną – kołem i kwadratem, rozwijanie intuicji geometrycznej,
    -poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
    -rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania,
    -poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,
    -poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym,
    -rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
    -utrwalenie oznak jesieni,
    -obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
    -rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,
    -posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
    -nazywanie wybranych drzew iglastych,
    -doskonalenie rozumowania matematycznego.