Grupa 10 - NUTKI
Grupa dzieci 6-letnich
Wychowawca: Rozalia Kasprzak-Pierzecka, Agata Pieńkowska
Woźna: Brygida Sójka
e-mail grupowy: grupa10@lpt.pl
Plan na miesiąc WRZESIEŃ 2024
BLOKI TEMATYCZNE
- Tydzień I - To jestem ja
- Tydzień II - Moja grupa
- Tydzień III - Moja droga do przedszkola
- Tydzień IV - Idzie jesień...przez las, przez park
ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE
przygotowanie do czytania,
-rozwijanie sprawności fizycznej i rozwijanie świadomości własnego ciała,
-doskonalenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy z piosenką, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej,
-aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw przy muzyce, rozwijanie wyobraźni muzycznej,
-rozwijanie umiejętności wypowiadania się w różnych sytuacjach,
-rozwijanie umiejętności samodzielnego, logicznego myślenia,
-ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu oraz rozumienie konieczności ich przestrzegania,
-udział w zabawach integrujących grupę,
-wprowadzenie dyżurów – omówienie zakresu czynności dyżurnych,
-rozumienie konieczności podporządkowania się ustalonym wymaganiom dyżurnych,
-rozwijanie orientacji przestrzennej- nazywanie pomieszczeń w przedszkolu i osób tam pracujących,
-nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię oraz zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w celu bezpiecznego poruszania się po ulicy,
-kształtowanie właściwych nawyków w zakresie prawidłowego, bezpiecznego uczestniczenia w ruchu drogowym,
-zapoznanie z figurą geometryczną – kołem i kwadratem, rozwijanie intuicji geometrycznej,
-poznawanie symboli wybranych rodzajów znaków drogowych i ich znaczenia dla bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego (pieszych i kierowców),
-rozumienie konieczności znajomości swojego nazwiska oraz adresu zamieszkania,
-poznawanie i utrwalanie znajomości numerów telefonów alarmowych,
-poznawanie pojazdów uprzywilejowanych i roli, jaką pełnią w niesieniu pomocy potrzebującym,
-rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy,
-utrwalenie oznak jesieni,
-obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią,
-rozpoznawanie drzew po liściach i owocach, nazywanie gatunków drzew, poznawanie ich budowy,
-posługiwanie się liczebnikami w aspektach kardynalnym i porządkowym,
-nazywanie wybranych drzew iglastych,
-doskonalenie rozumowania matematycznego.