Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 8 - KOTKI

Grupa dzieci 4-5-letnich

Wychowawca: Renata Milewska, Agata Pieńkowska
    Woźna: Małgorzata Mierzwa 

e-mail grupowy:  grupa8@lpt.pl

Plan na miesiąc WRZESIEŃ 2025

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Nasza grupa
  • Tydzień II - Emocje i uczucia 
  • Tydzień III - Jesienne impresje
  • Tydzień IV - Babie lato


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych),
    -odwzorowywanie elementów (przerysowywanie, rysowanie według wzoru, kalkowanie),
    -uczestniczenie w zabawach konstrukcyjno-technicznych wykorzystujących doświadczenia zbierane podczas poznawania środowiska technicznego, np. składanie zabawek z oddzielnych części, budowanie różnych konstrukcji z klocków, przezywanie radości z pozytywnych efektów swoich działań,
    -uczestniczenie w zabawach organizowanych w terenie (w ogrodzie przedszkolnym, w parku, na boisku) w różnych porach roku (na śniegu, w wodzie),
    -bezpieczne korzystanie ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw,
    -informowanie nauczyciela o wszystkich sytuacjach budzących wątpliwości i obawy,
    -określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,
    -przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
    -oglądanie zdjęć, ilustracji, słuchanie wierszy, opowiadań – odwoływanie się do własnych obserwacji w celu zwróceni uwagi na piękno naszego kraju,
    -słuchanie, czytanych przez nauczyciela lub lektora, fragmentów literatury z odpowiednią intonacją i odpowiednim natężeniem głosu; zwracanie uwagi na piękno języka polskiego,
    -mówienie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem,
    -łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych,
    -kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
    -doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania,
    -zbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.