Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 4 - KOSMICZNA EKIPA

Grupa dzieci 6-letnich

Wychowawca: Ewelina Głuchowska, Barbara Główka
   Woźna: Sylwia Żarnowska

e-mail grupowy:  grupa4@lpt.pl

Plan na miesiąc LISTOPAD 2025

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Bajki, baśnie, bajeczki
  • Tydzień II - Spotkanie z nauką 
  • Tydzień III - Wszyscy jesteśmy tacy sami
  • Tydzień IV - Nasze inspiracje


ZADANIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE

  • doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych,
    -rozwijanie sprawności manualnej,
    -rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów,
    -wyrabianie umiejętności łączenia ruchu ze śpiewem,
    -stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych,
    -usprawnianie aparatu artykulacyjnego,
    -rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
    -wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych,
    -budowanie pozytywnej samooceny,
    -budowanie poczucia bycia ważnym i potrzebnym,
    -rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób z najbliższego otoczenia,
    -kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej,
    -wdrażanie do utrzymania ładu i porządku wokół siebie,
    -budowanie wiary we własne możliwości, pozytywnego obrazu siebie,
    -kształtowanie postawy patriotycznej,
    -doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania,
    -kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych,
    -rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych,
    -rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej,
    -kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego,
    -rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją,
    -rozwijanie mowy i myślenia,
    -wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat,
    -wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. rozwijanie zainteresowań przyrodniczych,
    -budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych,
    -rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków,
    -rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt),
    -kształtowanie pojęcia liczby,
    -budowanie wiedzy o historii swego kraju oraz temat symboli narodowych.