Tło makieta Przedszkolaki

Grupa 1 - PANDY

Grupa dzieci 5-letnich

Wychowawca: Marzena Olejnik, Beata Dancewicz
      Woźna: Katarzyna Kowalewicz-Knysz
        e-mail grupowy:  grupa1@lpt.pl

Plan na miesiąc LISTOPAD 2025

BLOKI TEMATYCZNE

  • Tydzień I - Baśnie, bajki i bajeczki
  • Tydzień II - Spotkanie z nauką
  • Tydzień III - Wszyscy jesteśmy tacy sami
  • Tydzień IV - Nasze inspiracje


ZADANIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE

  • rozwijanie koordynacji ruchowej, wzrokowo-ruchowej, wzrokowo-ruchowo-słuchowej,
    -rozwijanie umiejętności wczuwania się w emocje i uczucia osób  z najbliższego otoczenia,
    -rozwijanie umiejętności wspólnego podejmowania decyzji,
    -kształtowanie postawy patriotycznej,
    -wdrażanie do uczestnictwa w przedstawieniach i inscenizacjach,
    -nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami  i zachowaniami społecznymi (szacunek do symboli narodowych, do ojczyzny),
    -wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich, do skupiania  uwagi na osobie mówiącej,
    -rozwijanie zainteresowań książką i czytelnictwem. Wyróżnianie  elementów realnych i fantastycznych,
    -budowanie wiedzy o historii swego kraju oraz na temat symboli  narodowych,
    -rozwijanie mowy i myślenia, umiejętności formułowania odpowiedzi na  postawione pytania,
    -kształtowanie pojęcia liczby,
    -usprawnianie umiejętności koncentrowania się na określonej czynności,
    -utrwalanie orientacji w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby (np. w kontekście kształtowania prawidłowej postawy),
    -uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
    -nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia,
    -budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy,
    -łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych.